Re-branding Prohoc

Lähtötilanne

 

Prohoc on teollisuuden projektikumppani, joka on kasvanut vauhdilla viimeisien vuosien aikana. Kasvuloikan tuloksena Prohoc kilpailee koko ajan isompia ja isompia pelureita vastaan sekä taistelee työvoimasta tasaveroisesti heidän kanssaan. Prohocin tavoitteena on erottua kilpailusta omilla vahvuuksillaan ja näyttää kokoaan isommalta globaalissa toimintaympäristössä.

Luova ratkaisu


Työhön ryhtyessämme isoin kysymys oli “onko meidän muututtava, ja jos on, kuinka paljon”. Pelkän ulkoisen toimintaympäristön tarkastelun sijaan käänsimmekin katseet sisäänpäin: mikä prohocilaisia yhdistää – muu kuin firman logo palkkakuitin kulmassa? Mikä meissä pysyy, ja mihin voimme luottaa vaikka maailma ympärillä yllättäisi ja pakottaisi heittämään ukemit?

Jokaista prohocilaista osallistanut ”arvojumppa” tarjosi runsaat eväät lähteä synkronoimaan Prohocin sisäistä kulttuuria ja ulkoista brändiä. Arvokeskusteluiden perusteella kävi selväksi, että Prohoc on älykäs ja aikaansaava, tehokas ja mukautuva mutta myös tunteva ja tanssiva, epäröivä ja vitsikäs. Kaipaamme toveruutta ja läheisyyttä, arvostamme rehellisyyttä ja välittämistä. Rationaalisten menestystekijöidemme rinnalla on aina oltava myös pehmeitä tukivoimia.

Perusteellisen pohjatyön päälle oli ilo lähteä rakentamaan entistä moninaisempaa ja ilmaisuvoimaisempaa työkalupakkia, jolla Prohocin ainutlaatuiset ominaisuudet saadaan ihmisten mieleen ja huulille. 

Lopputulos

 

Brändin taustavaikuttimien kartoittaminen – organisaation sisäisen kulttuurin ja arvomaailman kriittinen tarkastelu – käynnisti luonnollisen kehitysprosessin, joka jatkuu edelleen. Kun strateginen tavoite on kaikille selkeä ja brändityökaluvalikoima saatu ajan vaatimalle tasolle, on Prohoc valmis erilaisiin tulevaisuuksiin, joita kohti prohocilaiset kulkevat moninaisena ja entistä yhtenäisempänä joukkueena.