Aitopoika
Lähtötilanne
Kaurajuomakilpailu käy kuumempana kuin koskaan aiemmin. Useat brändit tavoittelevat osuuttaan nuoremman polven johtamasta kulttuurimuutoksesta, ja panostukset markkinointiin sekä uusien tuotteiden lanseerauksiin kasvavat. Fazerin kaurajuoma Aito uudistui radikaalisti vuonna 2024 sekä maultaan että ulkonäöltään.
Miten voisimme tuoda tämän uuden sukupolven juoman vaikuttavasti esiin uuden sukupolven juojille hyödyntämällä vaikuttajamarkkinointia?
Luova ratkaisu:
Uuden sukupolven Aidon mainontaan tarvitaan luonnollisesti uuden sukupolven kasvot. Suunnittelimme konseptin, jossa suomalaisen jääkiekkolegendan Teemu Selänteen poika, Eetu Selänne, tähdittää Aidon uutta tulemista. Toteutimme modernisoidun version koko Suomen alitajuntaan iskostuneesta legendaarisesta Teemu Selänteen maitomainoksesta – tällä kertaa Teemun poika Eetu on elokuvan tähti ja käyttää Fazer Aito Kaurajuomaa. Pojasta sukupolvi paranee!
Toteutus
Modernisoidun tv-filmin lisäksi Eetu tähditti somesisältöjä sekä omalla että Fazerin tilillä ja oli esillä POS-mainonnassa. Kampanja lanseerattiin PR-tilaisuudessa, jossa Eetu oli median haastateltavana. Taisipa isäkin innostua asiasta ja twiitata.
Tulokset
Julkaistavista tuloksista voidaan todeta, että Fazer Aito tavoitti kampanjalla uuden kohderyhmän. Samalla modernisoitu Aito sai modernin kampanjakasvon. Kampanja ei ainoastaan tavoittanut uutta kohderyhmää, vaan vahvisti myös brändin modernia imagoa.